Sommartider hej hej!

För dig som inte kan få nog av studierna finns det lite andra tider att förhålla sig till i sommar här på MDU.

Studenttorget

Självklart går det att få svar på dina frågor även i sommar, men under ett par veckor är det bara över telefon och mejl:

• Torsdag 6 juni (Sveriges nationaldag): stängt
  • Fredag 21 juni (midsommarafton): stängt
  • Vecka 27–31 Stängd disk. Tillgängliga på mejl och telefon klockan 8–12 och 13–15.

MDU-bussen

Under sommaren går MDU-bussen enligt följande:

• ordinarie tidtabell till och med den 31 maj
  • 3–7 juni reducerad tidtabell
  • 8 juni–18 augusti sommaruppehåll
  • 19–23 augusti reducerad tidtabell
  • Från och med 26 augusti ordinarie tidtabell.

Universitetsbiblioteket

Universitetsbiblioteket är nästan alltid öppet! Även i sommar har de meröppet för studenter alla dagar klockan 7–22. För dig som vill ha hjälp av personal är det ändrade öppettider:

• 10 juni–12 juli klockan 10:00-14:00 (måndag till fredag)
  • 15 juli–2 augusti endast meröppet
  • 5 augusti–16 augusti klockan 10:00-14:00 (måndag till fredag)

Du kan låna din sommarläsning med lånetid till 2 september. Från den 27 maj kan du låna böcker och behålla dem över sommaren ända till den 2 september. Om det finns reservationer på böckerna är det 14 dagars lånetid som vanligt.

Helpdesk

Vecka 27 till 31 har Helpdesk lunchstängt klockan 12:00–13:00. I övrigt gäller ordinarie telefontider, måndag–torsdag 08:00–16:00 och fredag 08:00–15:00.

Ha alltid passerkort när du ska till campus

Under sommaren har Campus Eskilstuna och Campus Västerås begränsade öppettider för allmänheten, vilket innebär att dörrarna är låsta. Öppettiderna styrs av universitetsbibliotekets och studenttorgets öppettider.

Under de tider universitetsbiblioteket och studenttorget är stängda för allmänheten krävs MDU-kort för att få tillträde till campus.

Ha en riktigt fin sommar!